top of page

מיזם צו 8 חינוכי

אגף א' לפיתוח פדגוגי במזכירות הפדגוגית מוביל מיזם פדגוגי בשם "צו 8 חינוכי" – למידה מרחוק באמצעות מערכות טכנולוגיות מתקדמות.

המיזם הופעל בתרגיל למידה בחירום שנערך השנה בתחילת פברואר על ידי מינהל תקשוב ומערכות מידע ובשיתוף מטח.

התרגיל מיועד לתלמידי החטיבה העליונה במטרה לשמור על רצף למידה לקראת בחינות הבגרות במצבים בהם לא מתאפשרת הגעה לביה"ס.

בתרגיל הועברו שיעורים סינכרוניים ברשת באמצעות מערכת ללמידה מרחוק על ידי מורים ומורות מתנדבים. השנה התנדבו למיזם זה 130 מורים ומורות הרואים חשיבות רבה במיזם והיו מוכנים להקדיש מזמנם להעברת שיעורים בלמידה מרחוק.

בשנתיים האחרונות אני מובילה את המיזם הזה מטעם אגף א' לפיתוח פדגוגי והמשמעות לכך היא בגיוס מנהלי תחומי הדעת למיזם,  גיוס מורים מתנדבים ויצירת מאגר עצום של מורים  מתנדבים בכל תחומי הדעת המוכנים להעביר שיעור מקוון בעת חירום.  תיאום בין הגורמים השונים בתוך המשרד ומחוצה לו, שמירה על קשר רציף עם צוותי המורים, ארגון מערך ההדרכות למורים מטעם המשרד, פירסום המיזם בתקשורת פנים ובתקשורת חוץ והפצתו בכל הרשתות החברתיות ובכל האמצעים האפשריים. לצורך כך בניתי מערכת של 41 שיעורים במגוון תחומי הדעת בארבעת ימי התרגיל. 

מוזמנים להיתרשם מהמיזם וממגוון השיעורים באתר אגף א' לפיתוח פדגוגי

בשיתוף ובתיאום עם מטח נבנתה מערכת הדרכות להעברת שיעור סינכרוני מיטבי. כל מורה עבר הדרכה אחת לפחות ועשה סימולציה על מערכת הSABA של מטח. השיעורים שנבנו על ידי המורים היו מרתקים ותלמידים שהשתתפו במיזם זכו להשתתף בשיעורים שתרמו לידע בתחום הדעת.
לפני שבוע צרפנו לכל שיעור קלטת מלווה כך שתלמידים ומורים יוכלו להתרשם מהשיעור שהועבר.


בחרתי לצרף פריט זה מאחר והוא מהווה בבחינת פריצת דרך לכל הנושא של למידה מרחוק, מחירום לשגרה. היוזמה שאני מנסה לקדם היא להביא לידי מצב שבו חלק מהלמידה תתקיים מרחק. למידה במודל הכיתה ההפוכה, או הטרמה לקראת השיעור.

 

הרעיון הוא להביא את המורים למצב של למידה מרחוק לא רק בשעת חירום אלא כחלק מתהליך הלמידה. במרוצת השנים הנושא של למידה מרחוק מתרחב ותופס תאוצה ואני גאה להיות שותפה לשינוי שחל במודל הלמידה.

המיזם פורסם העיתונות ובלשכת הדוברות. מצ"ב

לאחרונה צרפנו לכל שיעור קלטת מלווה כך שתלמידים ומורים יוכלו להתרשם מהשיעור שהועבר.
בחרתי לצרף פריט זה מאחר והוא מהווה בבחינת פריצת דרך לכל הנושא של למידה מרחוק, מחירום לשגרה. היוזמה שאני מנסה לקדם היא להביא לידי מצב שבו חלק מהלמידה תתקיים מרחק. למידה במודל הכיתה ההפוכה, או הטרמה לקראת השיעור. הרעיון הוא להביא את המורים למצב של למידה מרחוק לא רק בשעת חירום אלא כחלק מתהליך הלמידה. במרוצת השנים הנושא של למידה מרחוק מתרחב ותופס תאוצה ואני גאה להיות שותפה לשינוי שחל במודל הלמידה.

bottom of page